Május 7.
A Budavári Beethoven-ünnep nyitó hangversenye
Beethoven budavári fellépésének 210. évfordulóján a zeneszerző 1800 előtt született műveiből választotta műsorát Kocsis Zoltán zongoraművész. A program első részében Érdi Tamással és Gál László kürtművésszel, a Nemzeti Filharmonikusok szólistájával ad elő két szonátát, a szünet után pedig elhangzik a “Pathetique” szonáta és a c-moll zongoratrió, Koppándi Jenő és Koó Tamás, a Nemzeti Filharmonikusok két szólamvezető művészének közreműködésével.
Május 8.
Délutáni szalon az Erdődy-palotában: Zenés beszélgetés Malcolm Bilson zongoraművésszel
Beszélgetőtársai Komlós Katalin és Mácsai János. A beszélgetés során megszólalt a Zenetörténeti Múzeum frissen restaurált, 1798-as gyártású Broadwood fortepianoja is.
Május 8.
„Historikus” Beethoven
Az est első felében Malcolm Bilson, a nemzetközi hírű zongorista, a fortepiano játék megkerülhetetlen tekintélye Ludwig van Beethoven korai műveiből választotta programját. A koncert második részében Beethoven kisebbik, C-dúr hangnemben írt miséje csendült fel a Vashegyi György által vezetett Orfeo Zenekar és Purcell kórus, valamint énekes szólisták előadásában.
Május 9.
Beethoven levelei
Mécs Károly színművész és az Auer Quartet zenés-irodalmi összeállítását láthatták-hallhatták az érdeklődők Beethoven leveleiből és az azokat illusztráló zeneművekből.
Május 9.
„A Kilencedik”
Beethoven Kilencedik szimfóniája utolsó tételének fő témáját, a Schiller „Örömódáját” feldolgozó kompozíciót az Európai Tanács 1962-ben fogadta el európai himnuszként. Ebből az alkalomból szólal meg a 9. szimfónia klasszikus és improvizatív parafrázisa Liszt Ferenc ritkán hallható átiratán alapuló kétzongorás előadásban, Oláh Kálmán és Szilasi Alex zongoraművészek tolmácsolásában.